ESPN Deportes¡En vivo! Una carrera sprint accidentada en SingapurThe Jerusalem PostParaguay will not renounce friendship with Israel despite political costs, VP tells 'Post'PunchPETROAN seeks 30% of FG’s discounted petrol for membersInquirer‘Bayawak’ rescued in Subic Freeport, brought to wildlife centerBollywood HungamaGunmaaster G9: Emraan Hashmi starrer gets a major overseas distribution boost ahead of November 27 releaseUOLCobrar deputados de fora por recursosZDF heuteAktuelle Pressemitteilungen des ZDFSözcüİngilizler parayı böyle saklıyormuşIl Fatto QuotidianoFormula 1 a Singapore, Verstappen trionfa in una sprint folle: le due Ferrari sul podio. Antonelli fortunato | Ordine d’arrivo e nuova classifica매일경제‘암살자들’ 역사 왜곡 논란 속…전국 17개 학교 단체관람 추진Rai NewsF1, GP Singapore: Verstappen vola nella Sprint, davanti a Hamilton e LeclercPremium TimesAccess Holdings executive director retires
The Daily Newsstand · Free, Always
Saturday, October 10, 2026

Şirketlere yönelik düzenlemenin süresi 2028'e uzatıldı

Translate

Sermaye kaybı yaşayan veya borca batık durumdaki şirketlerin mali durumlarının hesaplanmasına ilişkin uygulamanın süresi uzatıldı. Henüz yerine getirilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerden kaynaklanan kur farkı zararları ile 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden bazı giderlerin hesaplamalarda dikkate alınmamasına yönelik imkan, 1 Ocak 2028'e kadar devam edecek.

Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ”, Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Düzenlemeyle sermaye kaybı yaşayan veya borca batık şirketlerin mali durumlarının değerlendirilmesinde kullanılan hesaplama esaslarının uygulama süresi yeniden belirlendi.

KUR FARKI ZARARLARI VE BAZI GİDERLER HESAPLAMAYA DAHİL EDİLMEYECEK

Yeni düzenlemeye göre, şirketlerin henüz ifa edilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerinden kaynaklanan kur farkı zararlarının tamamı, belirlenen süre boyunca hesaplamalarda dikkate alınmayabilecek.

Ayrıca 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralama giderleri, amortismanlar ve personel giderlerinin toplamının yarısının da hesaplamalara dahil edilmeyebilmesine imkan tanındı.

UYGULAMA SÜRESİ 1 OCAK 2028'E KADAR UZATILDI

Daha önce 1 Ocak 2027'ye kadar yapılacak hesaplamalar için geçerli olan uygulamanın süresi, yeni tebliğle 1 Ocak 2028'e kadar uzatıldı.

View the original on CNN Türk →

KioskNews shows a cleaned-up reading view extracted from the publisher’s page — the original always lives on their site, not ours.